GEMAP IUS

Tu Idea Tu Negocio

Tu Idea Tu Negocio

GEMAP IUS

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Youtube
  • Gplus
  • Català Català Català ca
  • Español Español Spanish es
Portal del Empleado
GEMAP Asesoría
  • Nosaltres
    • La nostra firma
    • Equip
    • Partners
  • Assessoria
    • Assessoria Laboral
    • Assessoria Fiscal
  • Consultoria
    • Auditoria socio-laboral
    • Consultoria laboral i de RRHH
    • Outsourcing financer
  • Jurídic
  • Emprèn
  • Contacte
  • Coronavirus
  • Search

Consultoria laboral

You are here: Home / Consultoria laboral

Consulti el nostre portal especialitzat en plans d‘igualtat i protocols d’assetjament

Consolidem el seu negoci amb l‘assessorament integral per a la millora de les relacions entre l’empresa i els seus empleats

Gemap está especializada en la gestión profesional de las relaciones laborales, gracias a la vinculación con la Asociación Española de Auditores Socio-Laborales. Nuestros servicios, de gran calidad, van encaminados a ofrecer un impulso para las empresas con el fin de que desarrollen planes de mejora de la productividad, seguridad y rentabilidad de sus empleados.

Plans d’Igualtat

Protocols d’assetjament

Auditories salarials

Plans d’Igualtat

Els plans d’igualtat en l’àmbit empresarial són un seguit de mesures, (obligatòries segons la grandària de l’empresa), destinades a eliminar en la seva totalitat la desigualtat o discriminació soferta per raó de sexe just després de realitzar un necessari diagnòstic de situació.

Segons la llei orgànica 3/2007 i la seva ampliació en el Reial decret llei 6/2019, d’1 de març, si se superen els 50 treballadors el temps per realitzar els canvis que tindrà serà el següent:

BENEFICIS D’INCORPORAR LA IGUALTAT A LA CULTURA EMPRESARIAL

  • Millora la seva gestió i funcionament empresarial a l’tenir un major coneixement de la pròpia empresa.
  • Optimitza els recursos humans i facilita una major retenció de talent, compromís i fidelització de el personal.
  • Millora el clima laboral, motivant als equips de treball.
  • Millora la imatge externa i el reconeixement públic, afectant la relació amb la seva clientela i diferenciant-se amb la seva competència.
  • Aporta avantatges competitius en l’establiment de contractes amb l’Administració Pública. (Clàusules socials)
  • Permet detectar situacions de discriminació i actuar per evitar la imposició de sancions per l’Autoritat Laboral

Per això li oferim els següents serveis:

  • Realització de la diagnosi d’igualtat i conciliació
  • Suport a l’empresa en el Comitè d’Igualtat
  • Redacció Pla d’Igualtat
  • Preparació de l’expedient per optar a l’DIE (Distintiu d’Igualtat a l’Empresa)
  • Formació en igualtat per a comandaments i plantilla
Protocols d’assetjament laboral

La legislació vigent obliga a totes les empreses, sense importar el nombre de treballadors / es a qui ocupi, a establir en cada un dels seus centres de treball els procediments i mesures necessaris per evitar i tractar els possibles casos d’assetjament.

El seu incompliment suposa una infracció molt greu recollida en els apartats 12, 13 i 13 bis de l’art. 8 de la LISOS (Llei d’Infraccions i Sancions en l’Ordre Social) i pot ser sancionat amb multes d’entre 6.251 i 187.515 euros en funció de el grau en què es qualifiqui

Els OBJECTIUS d’un Protocol d’Assetjament és que permeti prevenir l’assetjament laboral, sexual i per raó de sexe a l’empresa, definint les actuacions i procediments a seguir en cas que es produeixin aquest tipus de situacions.

Tota empresa ha de garantir que els seus treballadors i treballadores puguin desenvolupar les seves funcions en un ambient laboral que respecti la seva dignitat i en què s’eradiquin aquest tipus de conductes que tenen una gran incidència en la productivitat laboral.

Davant d’aquesta situació, el Protocol d’Assetjament ens ofereix un ventall de mesures a seguir per localitzar, informar, denunciar i eliminar totes les conductes, situacions o comportaments que suposin assetjament laboral.

Tot Protocol d’Assetjament ha de tenir negociat el CANAL DE DENÚNCIA que garanteixi la màxima seguretat i confidencialitat de les persones denunciants. L’externalització de l’canal de denúncia, a manera bústia, estaria complint els requisits abans indicats. En aquest sentit, l’Associació Espanyola d’Auditors Soci- Laborals (CEAL) disposa d’un CANAL DE DENÚNCIA en exclusivitat per als seus associats i en especial per a la qual auditors sociolaborals de Gemap.

Serveis:

  • Auditoria interna
  • Negociació i elaboració de el Protocol de prevenció d’assetjament sexual, per raó de sexe i laboral
  • Formació sobre com implementar i seguir els protocols
  • Vinculació amb el canal de denúncia de l’Associació Espanyola d’Auditors Socio-Laborals
Auditories Salarials

El RD Llei 6/2019, estableix l’obligació de les empreses en portar un registre amb valors mitjans de salaris, els complements salarials i les percepcions extrasalarials de la seva plantilla, desagregades per sexe i distribuïts per grups professionals, categories professionals o llocs de treball iguals i d’igual valor. La plantilla tindran dret a accedir, a través de la RLT, a l’registre salarial de l’empresa.

En empreses de 50 o més treballadors, la mitjana de les retribucions als treballadors d’un sexe sigui superior als de l’altre en un 25% o més, l’empresari haurà d’incloure en el Registre salarial la justificació que aquesta dada no està relacionat amb el sexe de les persones treballadores.

Desenvolupar un protocol que permeti prevenir l’assetjament laboral, sexual i per raó de sexe a l’empresa i que defineixi les actuacions i procediments a seguir en cas que es produeixin aquest tipus de situacions.

Els OBJECTIUS de les auditories salarials han de ser un pas més per contribuir a la consolidació de l’equilibri just de el salari entre homes i dones, tot això amb un clar objectiu: el treball d’igual valor.

Serveis:

  • Revisió de la regulació de salaris i retribucions
  • Informes de política retributiva per a nous convenis i per a millora de competitivitat
  • Valoració de llocs de treball
  • Certificats d’operacions vinculades

Si vols millorar la teva planificació laboral com a empresa a través del millor servei d’assessorament i gestió, posa’t en contacte amb nosaltres!

Contacta
  • Assessoria Laboral
  • Assessoria Fiscal
  • Auditoria socio-laboral
  • Consultoria laboral i de RRHH
  • Outsourcing financer
  • Assessoria jurídica

Assessoria Gemap

rambla Modolell, 24 - 08840 Viladecans (Barcelona)
carrer Roger de Llúria, 116 pral.1ª - 08037 Barcelona
c. Goya, 111 1º izq. - 28009 Madrid

Tel. 936 472 480

 SOBRE NOSALTRES

La nostra firma
Equip
Partners
Actualitat

Serveis

Assessoria
Consultoria
Jurídic
Emprèn

© Copyright - GEMAP IUS
  • Política de Cookies
  • Avís Legal
  • Política de Privacitat
  • Disseny: Izquierdomotter
En cumplimiento de la LSSI (Ley 34/2002, de 11 de julio, de servicios de la sociedad de la información y de comercio electrónico), le informamos que la navegación por nuestra web supone la instalación de "cookies" en su navegador.Aceptar Leer más
Privacidad

Necessary Always Enabled

Scroll to top