Social Media

Les necessitats 2.0 que les empreses ignoren

L’Instituto Superior para el Desarrollo de Internet ha publicat el primer Baròmetre del Talent, on estudia quins són els perfils professionals que les empreses necessiten per adaptar-se als nous reptes i ser més competitives. ISDI conclou que els camps del màrqueting digital, relació amb els clients, mètriques, tecnologia, big data, tot el relacionat amb motors de cerca a Internet o el social media són els llocs que urgentment les empreses necessiten cobrir.

Se sent parlar molt de l’estratègia de xarxes socials, analistes buzz (o d’ampliació del missatge comercial a les xarxes), blocaires, el content curator (o expert en selecció de continguts) i el ja més conegut community manager. Segons aquesta escola de negocis, la presència digital de les empreses no és un complement sinó un eix central del posicionament i equival a una targeta de presentació que cal cuidar i no deixar en mans de qualsevol.

Tal com explica el diari Cinco Días, el responsable 2.0 ha de dissenyar, implementar i gestionar l’estratègia de comunicació online, normalment es requereix entre dos i cinc anys d’experiència, amb coneixements de màrqueting, publicitat i periodisme, domini avançat d’anglès i amb una retribució en una àmplia forquilla, que va des dels 18.000 als 40.000 euros. En el cas del responsable o estratega de xarxes socials, entre les seves funcions hi ha crear un pla de social media i definir el missatge que es vol donar. La seva experiència ha de ser major de cinc anys, amb estudis similars als del community manager, i amb una remuneració entre 35.000 i 60.000 euros.

ISDI també reconeix que falten professionals en els camps de la publicitat digital (màrqueting per correu electrònic, campanyes adwords, remàrqueting …), desenvolupadors d’aplicacions mòbils, etc. Tot un món de professionals que poden donar un impuls estratègic fonamental per a les empreses.

Podeu accedir als estudis realitzats per ISDI des d’aquest enllaç.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *