Les empreses es lliuren del llibre de visites d’Inspecció de Treball

Adéu al llibre de visites de la Inspecció de Treball. El Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social ha aprovat una ordre ministerial que elimina definitivament aquest registre que havien de realitzar i conservar les empreses, tant en el format paper com en l’electrònic.

A partir d’ara haurà de ser la pròpia Inspecció de Treball la que tindrà l’obligació de documentar i deixar constància de les actuacions inspectores realitzades en les visites a les empreses o a les compareixences d’aquestes en les oficines d’inspecció.

Segons el Govern aquesta mesura suposarà un estalvi de 700 milions d’euros, que s’emmarca en les mesures del Govern per reduir càrregues administratives, segons va explicar ahir el Ministeri d’Ocupació.

En 2013, aquest llibre es va substituir pel format electrònic, en una primera adaptació de la Inspecció de Treball pel creixent ús de les noves tecnologies en les relacions de les empreses amb l’Administració. El passat 2015 ja es va eliminar l’obligatorietat per als nous autònoms.

Ara, els inspectors de treball, quan realitzin visites als centres de treball o comprovacions en dependències públiques, han d’estendre diligència, segons estableix l’ordre, i podran utilitzar mitjans electrònics. En concret, estendre una diligència per cada visita, reflectint les matèries, aspectes examinats o incidències, que hauran de ser conservades per un termini de cinc anys.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *